Nog een maandje te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen - WaarBenJij.nu Nog een maandje te gaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen - WaarBenJij.nu

Nog een maandje te gaan

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 September 2008 | Nederland, Amsterdam

De tijd gaat absoluut veel te snel hier, nog maar een maand dan zit ik alweer thuis!! En er is nog zoveel te doen en te zien hier…en het is zulk mooi weer :D Op dit moment zijn de ouders van Karen hier dus we zijn gister met hun op stap geweest. We hebben ons fiat pandaatje gepakt en zijn op weg gegaan langs de kustplaatsjes. Van Budva naar Petrovac, Bar en Ulcinj. Petrovac is een leuk toeristisch plaatsje vlakbij Budva. Daarna zijn we dus doorgegaan naar Bar, of eigenlijk Stari Bar wat de oude stad van Bar is. Een mooie plek met veel ruines achtergebleven na de oorlog. Ook in dit land staat alles vrij slecht aangegeven. Op een gegeven moment kwamen we zelfs in een paar hele steile straatjes wat de verkeerde kant op was dus we moesten ook weer terug omhoog en dat trok onze fiat panda 1.1 bijna niet dus het was nog even spannend :p Uiteindelijk hebben we het toch gevonden. Kwestie van goed letten op verscholen bordjes achter struiken ;) Dan zijn we doorgereden naar Ulcinj waar ze een ander Iberostar hotel aan het bouwen zijn die ze volgend jaar ook in het pakket gaan stoppen als het goed is. Maar het is toch nog een eind rijden vanaf de luchthaven (2uur). Het hotel konden we niet vinden, maar het is wel een gezellig stadje. Het is wat groter dan Budva waar wij zitten en ook wat meer winkeltjes, hoewel minder toeristen.

Uiteindelijk was ons doel de grens van Albanië over te steken voor mij om een stempel in mn paspoort te krijgen, want ik mag hier maar 3 maanden zitten. Ook dat was goed zoeken, ik denk niet dat ze graag hebben dat iemand de grens oversteekt…maar ook dat hebben we gevonden. Ze wilden ons nog laten betalen ook, uiteindelijk na wat te onderhandelen hoefden we maar 20 euro te betalen ipv 40. Dat geld stoppen ze dus direct in hun eigen zak. Alles en iedereen moet je omkopen hier om iets te bereiken. Maar goed, de stempel staat erin en we zijn welgeteld 10 min in Albanië geweest :p het begon al donker te worden en we waren al de hele dag op pad, dus het werd tijd om naar huis te gaan.

Vandaag had ik nog een dagje vrij want ik mocht op de excursie Land & Bevolking. Die had ik nog niet gedaan (en nog 1 andere die ik nog altijd moet doen). Het is altijd wel handig om te weten wat je verkoopt… Een hele mooie uitstap naar de oude hoofdstad Cetinje met het paleis van koning Nicola wat we hebben bezocht en een klooster. Toen een lunch in Njegusi met njegusi Prsut (lokale gerookte ham) en sir (kaas van hier) en huisgemaakt brood. Echt superlekker. Daarna met 25 haarspeldbochten naar beneden naar Kotor, een ander plaatsje. Onderweg een geweldig uitzicht van 1000m hoogte. We hadden ook weer heerlijk weer!

Extra vrije dag was wel lekker want we hebben deze week allemaal extra uren moeten maken, omdat John onze verantwoordelijke graag wilde hebben dat we de nieuwe informatieboeken af zouden maken. We waren er al aan begonnen, maar het was meer werk dan aanvankelijk gedacht en we hadden ook nog wat grote groepen toeristen waar we veel werk mee hadden. Dus de tijd wordt wel vol gemaakt tot we vertrekken naar huis!

Ik zal er nog wat foto’s bij doen.

Groetjes XxX

• 10 September 2008 - 06:55

Sanne:

Hey Marleen!
    Jeetje wat gaat de tijd nou snel! Nou geniet er nog lekker van! Zo te lezen en te zien komt dat wel goed!
    Liefs van Sanne!

• 10 September 2008 - 14:08

Anoniem:

Hoihoi Leen!

Hoihoi is onze nieuwe begroeting, hij is helemaal hip, iedereen zegt het. Ik ben deze trend gestart uiteraard.
    De foto waar je die witte jurk draagt is mijn persoonlijke favoriet;)
    In Polen gaan we niet naar Auswitz, dat zou te ver van de route liggen. We gaan naar Potsdam, Wroclaw, Krakau en Berlijn. En we gaan betalen met de beruchte Poolse Zloty. Onze bus vertrekt maandag om 05:30 uur stipt, dus dat wordt vroeg uit de veren!
    Zie je over een maand!:D

xx

• 13 September 2008 - 10:01

De Familie:

Mooi daar .., best een keer n bezoekje waard. Eerst sparen voor Australie.
    Regeachtig hier, dus je mist niets.
    Veel Evean clienten in de Kimme vragen naar je , je weet wel .. Mevr. B en Mevr. S: zei tegen me: nou, Mevr. Brouwer, wij zouden het ook wel weten, als we nog jong waren, nietwaar? Ik denk dat ze zichzelf hiermee bedoelde .
    Ze wenst je een fantastische tijd toe en hoopt je in oktober weer te zien.
    Wij ook natuurlijk; pakketje met lekkers is onderweg.
    Bye, liefs van ons allemaal

• 15 September 2008 - 16:22

Oma:

nou hier even een bericht van oma. al die tijd niets van je gehoord. wel aan je gedacht veel. ik heb hier bij annemiek op de computer de fotos en tekst bekeken. maar dit is wel leuker natuurlijk. heel veel liefs van oma en ik zie je op de verjaardag van nathalie,

groeten oma

• 16 September 2008 - 23:42

Henk En Sas:

Hi Marleen!
    Wij zijn net een paar uurtjes terug uit de Dordogne, waar we een heerlijke vakantie hadden, moesten even relaxen en dat is goed gelukt. Maar Montenegro lijkt me ook wel wat! Eerst in januari maar eens cruisen in de Caribean, bezoekje aan familie op Puerto Rico en nog even rondneuzen in Florida, daarna zien we wel verder... Jammer dat we je de 20e niet zien, maar ongetwijfeld horen we nog veel meer verhalen dan je schrijft! Hopen je als je weer terug bent eens uitgebreid te zien/spreken! Geniet er nog ff lekker van! Wat heb je toch een superbaan!
    Liefs, groetjes en hopelijk tot gauw!

De Greupjes.