Regen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen - WaarBenJij.nu Regen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marleen - WaarBenJij.nu

Regen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Het begint al aardig te wennen hier. Het is nu wat beter omdat ik gasten ook echt tips kan geven en over de omgeving kan vertellen! De eerste tijd wist ik bijna niets van het land, dus vragen kan je amper beantwoorden. Mn info meetings zijn nu ook een succes. Presenteren voor 80 man gaat nu gemakkelijk en ze staan te dringen in de rij om excursies te boeken ;) Ze hameren hier echt op verkoop. Wel logisch op zich, maar dat is wel jammer. Als wij goed verkopen, krijgen we incentives, dus extra geld. Maar we hebben een bepaald aantal gasten waar we het totaal bedrag door moeten delen en als een deel gewoon niet komt boeken omdat ze liever zelf met de huurauto op pad gaan… dan kom je dus nooit boven dat bepaalde bedrag uit wat je moet hebben om extra geld te verdienen.

Natuurlijk hebben we ook nog wat vrije tijd :D Gister waren we naar de bioscoop. We zijn naar de film van ‘Sex and the City’ geweest. Superleuk want het was een openluchtbioscoop. We zaten rond het zwembad en daarachter hadden ze een scherm opgehangen. In het Engels gelukkig. De Montenegrijnse ondertiteling was totaal niet te volgen :p Het blijft een moeilijke taal. Het is toch wel handig om een paar woordjes te kennen hier, want de lokale bevolking spreek amper Engels. Elke x als we in een restaurant zitten, hebben we weer moeite om het menu te ontcijferen. We proberen elke dag een woordje bij te leren :) Ze zijn hier ook niet echt vriendelijk. In het hotel waar wij verblijven gelukkig wel en die spreken ook nog wel redelijk Engels.

Vandaag is onze vrije dag….en het regent! Dus we kunnen niet echt veel doen hier. We hebben natuurlijk uitgeslapen en gegeten aan het strand en nu zitten we maar weer binnen. Hopelijk wordt het snel weer beter. Als ik het weerbericht mag geloven wel gelukkig. Vorige week op onze vrije dag zijn we dan naar Kotor geweest, een ander stadje half uurtje hier vandaan. Nu waren we van plan om naar het strand te gaan, want we zien nog altijd wit maar het zit er vandaag niet in met die regen.

En Inge, ik neem ook de Belgische taal supersnel over! Tis gewoon omdat je niets anders hoort de hele dag door.. echt ambetant ;)

Ik doe nog wat foto's erbij van mn cursus op Mallorca, april 2008.

Ik hoor van mensen dat ze graag pakketjes willen sturen, altijd welkom natuurlijk! Dat kunnen jullie beter direct naar het hotel sturen. Het adres is:

Hotel Iberostar Bellevue
To: Marleen Koen - Thomas Cook
Roomnumber 2438
85310 Budva - Becici
Montenegro

Groetjes! Xxx

  • 27 Juli 2008 - 18:51

    Anoniem:

    Daaag Leen,
    Raad eens wie ik ben?
    Ik ben voor de verandering de eerste die een bericht plaatst:)
    Je kaart is aangekomen, hij was wel 6 dagen te laat..
    Hier is het erg warm. Ac is op dit moment bezig om plankjes bij mij op te hangen.
    Ik heb ook singstar pophits gekregen.(Wist je dat al?) ja, die wil jij zeker ook wel doen he? maar je moet nog 4 maanden wachten.
    Maar hopen dat het weer mooier wordt daar;)
    Auf wiedersehen, xx

  • 27 Juli 2008 - 20:45

    Milene:

    He Marleen,

    Volgens mij valt die regen daar wel mee, wij hebben net een moesson periode achter de rug! Gelukkig is het afgelopen weekend erg mooi geweest en ben ik zelfs verbrand. (nu maar hopen dat ik dit jaar ook nog een beetje bruin wordt). Morgen lever ik mijn eindversie van mijn scriptie in. Nog een essay afronden en dan kan ik vakantie gaan vieren! Heb je wel een beetje een vakantiegevoel daar? Wij zullen eens gaan kijken wat we in een pakketje gaan stoppen. Mis je nog dingen?

    Groetjes!

  • 28 Juli 2008 - 07:05

    Rachel:

    Hahahaha, een adres! :)

  • 28 Juli 2008 - 18:50

    Pieter:

    Hee Marleen,

    Alles goed daar, kun je het goed vinden met de medewerkers. Ze zien er wel aardig uit op de foto ;-) Doe ze groeten maar, of zijn het nog foto's van mallorca! Hier is alles rustig. Scheelt wel een bewoner minder. We hebben trouwens een nieuwe buurvrouw, Anna uit Moskouw. Een hele verbetering met de vorige bewoner ;-)
    Groetjes

  • 30 Juli 2008 - 19:19

    De Familie:

    Hallo daar,
    ziet er best mooi uit bij je, maar als je net terug bent uit Canada valt alles qua natuurschoon in het niet!!
    Flinke jetlag gehad; vrij vermoeiend 10 uur vliegen, maar goed je moet er wat voor over hebben.
    We zitten alweer helemaal in het drukke werktempo; nu is mijn collega 4 weken weg dus extra druk. groeten uit de Kimme, druk bij de huishouding; groeten van allemaal!
    xxx van allemaal , plus Moon, Mel en de vieze witte!

  • 01 Augustus 2008 - 07:13

    Truus Schenkhuizen:

    Hi Marleen,
    ben je zelf eerst al die excursies gaan doen voordat je ze ging verkopen?
    Hier in Zoetermeer is het nog steeds tropisch weer. (Eigenlijk is dat al maanden zo en zit ik bijna alle dagen lekker in de tuin koffie te leuten). Gelukkig maar voor Erik die nog herstellende is van zijn operatie en dat dus lekker in de zon kan doen (t was net vakantie - hij is deze week weer begonnen met werken maar wel van huis uit).
    Wanneer kom jij eigenlijk weer terug naar Nederland?

    Dikke knuffels,
    Truus (Erik ligt nog te pitten).

  • 03 Augustus 2008 - 10:17

    Marja Laene:

    Hallo Marleen.....
    Ben al een poosje op zoek naar je mams...ben gaan googlen op jouw naam en kwam hier dus terecht...
    Geweldig dat je zoveel reist...Ik ga je site nog eens lekker doorneuzen..
    Maar....de grote vraag...
    Zou jij mij in contact kunnen brengen met Margreet....
    Mijn mailadres is marja@laene.nl
    Ik hoor graag van je....
    Ciao, Marja Laene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Marleen

Onderzoek voor de Stichting It's Your Turn in Senegal

Actief sinds 23 Juli 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 35068

Voorgaande reizen:

16 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Onderzoek in Senegal

04 Juli 2008 - 10 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: